Očenášek veterinární ordinace

Péče o chrup

Každý majitel by měl stejně tak jako svému chrupu věnovat patřičnou pozornost i stavu zubů svého pejska. Některé úkony zvládne sám, ale čas od času je dobré nechat vyšetřit dutinu ústní odborně veterinářem. Mělo by se tak konat každoročně během preventivní prohlídky. Následně veterinář zjistí a doporučí co s chrupem dále provést. Odborná péče o zuby v naší ordinaci pomáhá předcházet bolesti zubů a dásní, pomáhá snižovat bakteriální zátěž srdce, ledvin i jater, která pramení z neošetřeného zubního kamene.

Na co by se měl majitel při kontrole ústní dutiny zaměřit:

• Stav zubního kamene - nadměrné množství způsobuje zdravotní komplikace nejen v dutině ústní (paradontóza či zánět dásní), ale bakterie se mohou též vstřebat do krve a poté způsobit v těle jiné závažné komplikace. Jako prevence slouží čištění zoubků kartáčkem se zubní pastou–speciální pro psy, odstranění zubního kamene ultrazvukem, žvýkání pochoutek proti zubnímu plaku a v neposlední řadě veterinární diety.
  • Zápach z dutiny ústní - Každý majitel by měl vysledovat, kdy je pejskovi cítit zápach z úst jiný než charakteristický pro něho. Pokud shledá nějakou změnu, měl by navštívit veterináře.
  • Odlomené zuby - Při zjištění odlomení zubů je nutné ošetření, aby nedošlo k dalším komplikacím.
  • Krvácení dásní - Nutná návštěva veterinárního lékaře. Při zanedbání hrozí až ztrátu zubu a další zdravotní komplikace díky bakteriím uvolněným pomocí krevního oběhu do těla pejska.